Som tjänst är billigare än att äga
Vi köper er befintliga telefonflora och det värde som finns kvar i telefonerna dras av på månadskostnaden.
Säkerhet
Alla befintliga enheter blanco-raderas. Det säkerställer att ditt företags känsliga uppgifter skyddas.
Lätt att budgetera
Förpacka hårdvaran och de tjänster ditt företag vill ha till en fast månadskostnad.
Asset Management-system
Ha full koll på alla företagets enheter.
All support och alla fraktkostnader ingår
Få snabb hjälp från teknisk support med eget supportnummer.
Expressutbyte
När olyckan är framme skickas en ersättningstelefon till dig redan innan du har returnerat den skadade telefonen. Ersättningstelefonen är kittad med de tillbehör och tjänster som ert företag har valt.
Säkra återtag
Efter avtalstidens slut så byter ni till nya telefoner eller väljer att avsluta tjänsten. De använda telefonerna tas tillbaka, all känslig företagsinformation raderas med en certifierad blanco-radering och säljs vidare till godkända kunder inom EU eller återvinns i Sverige.
Som tjänst är billigare än att äga
Vi köper er befintliga telefonflora och det värde som finns kvar i telefonerna dras av på månadskostnaden.
Säkerhet
Alla befintliga enheter blanco-raderas. Det säkerställer att ditt företags känsliga uppgifter skyddas.
Lätt att budgetera
Förpacka hårdvaran och de tjänster ditt företag vill ha till en fast månadskostnad.
Asset Management-system
Ha full koll på alla företagets enheter.
All support och alla fraktkostnader ingår
Få snabb hjälp från teknisk support med eget supportnummer.
Expressutbyte
När olyckan är framme skickas en ersättningstelefon till dig redan innan du har returnerat den skadade telefonen. Ersättningstelefonen är kittad med de tillbehör och tjänster som ert företag har valt.
Säkra återtag
Efter avtalstidens slut så byter ni till nya telefoner eller väljer att avsluta tjänsten. De använda telefonerna tas tillbaka, all känslig företagsinformation raderas med en certifierad blancco-radering och säljs vidare till godkända kunder inom EU eller återvinns i Sverige.
Varför köpa som tjänst?
Vi har märkt av en ökning av att köpa även telefonin som tjänst och inte bara IT inventarier. Anledningarna till detta är bl. a. att man får en effektiv helhetssyn över kostnaden som är lätt att budgetera, ett ”startdatum” för sin hårdvara, enkelhet att förpacka de tjänster man behöver, bra dokumentation och uppföljning. Detta för att förenkla vardagen för inköpsansvarig och hålla nere kostnaderna. Man har alltså full kontroll på sina utgifter och även full kontroll på service.
Så här fungerar det
Vi erbjuder ett komplett telefon- och serviceupplägg som tjänst. Här kan allt från mobiltelefon, förkonfiguration, tillbehör, kitting, teknisk support, frakter, servicehantering såsom SWAP-pool och expressutbyte samt värdering och återköp ingå till en fast månadskostnad per användare. Det är en tydlig och skalbar lösning där man väljer de delar som man vill ska ingå.
Service med expressutbyte/SWAP
Vid trasig telefon så registrerar ni ett ärende och en SWAP-telefon skickas ut. När den trasiga telefonen skickats in så görs en genomgång och skall den servas så skickas den då till serviceombud. När telefonen är servad åker den åter in i SWAP-poolen. De är färdigkittade enligt önskemål. Allt loggas såsom statistik med inkommande IMEI nr, status etc.
Innehåll expressutbyte/SWAP:
- Felanmälan, garanti och icke garanti
Skapa felanmälan och ärende för service
- SWAP-hantering
Lagerhållning av SWAP-pool
Utbytesservice av defekt enhet dagen efter felanmälan
- Logistik, inklusive samtliga frakter
All logistik av utbytesenheter och defekta enheter
Samtliga frakter
Tillbehörspaket
Vad som ska ingå i tjänsten väljer du. Vi rekommenderar att alltid välja ett prisvärt och tåligt skal samt ett bra skärmskydd i glas med montering så att telefonen levereras startklar. Självklart hjälper vi till att vägleda er bland alla tjänster och tillbehör och tar fram rekommendationer utefter era behov.
Teknisk support
Telefon & mejlsupport för användare med eget supportnummer.
Asset Management
För att få en bra översikt över företagets alla enheter erbjuder FlexCom ett Asset Management-system vid köp som tjänst.
Avtalslängd
Vanligast är en avtalslängd på 24 eller 36 månader.
Efter avtalstidens slut
Efter avtalstidens slut byter du till en ny telefon eller väljer att avsluta tjänsten. FlexCom tar hand om de använda telefonerna. Sedan sker försäljning till godkända kunder inom EU. Givetvis följs Sveriges och EU:s lagar samt direktiv för hantering av utrangerad utrustning. Normalt återanvänds ca 95% och resterande återvinns. Elektronikskrot återvinns i Sverige. Är telefonen skrot så skickas skrotningsintyg. Telefonen plockas då i delar och allt går till rätt återvinning. När telefonen är tillbakaskickad görs en total återställning (blanco).
Detta ingår:
- Återtag
- Logistik
- Certifierad radering (blanco)
- Återrapportering